viernes, 9 de enero de 2009

FAMILIA-ESKOLA ERLAZIOAREN EZAUGARRIAK

Familia da, lehen eta behin, haurraren hezkuntzaz arduratu behar dena:

- Gurasoak dira funtsezko arazoez arduratzeko aukera dutenak: eta gehiago, umeak txikiagoak diren heinean.
- Gurasoak dira, beraien semeentzako hezkuntza eskola aukeratzen dutenak, Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntza aldietan batez ere. Hainbat kontestu sozialetan kokatzean ere, beraien semeei lagunak aukeratzen laguntzen die, bertan lagun harremanak hasiz.
- Gurasoak dira, beraien bizitzeko estiloaren ondorioz, erlazioez, elkarrizketez… familiar kultura bat sortzen doazen pertsonaren heltze prozesuan funtsezkoa izango dena. Izan ere, pertsona helduak erabakiak hartzeko momentuan, beraien lehenengo urteetan jasotako jarreran eta baloreetan erreferentzia izango dute.
- Gurasoak dira soilik, familia gune batean sortzen diren lokarriez gozatu ahal dutenak eta mota guztietako interrelazio pertsonalez ere gozatu dezaketenak: afektua, laguntza, orientazioa… hauek haurren portaeran eragina eta aldakuntza sortuz. Esan ohi da, familia batean, denak hesituak direla eta hesitzen dutela.
- Gurasoak dira aldi berean, umeek autonomia maila egokiaz hasteko hoberen baldintzatuak daudenak, eta beraz heldutasuna lortzeko bidea: umeak askatasunez eta erantzukizunez hastea, familiak erabaki pertsonalak hartzeko gai denean soilik Portu ahal izango da.

Azken batean, eskola bat aukeratzean egiten dituzte beraien desioen, ideien, baloreen eta hezkuntzako objektuen partaide.

Gurasoek eskolaren, konfiantza erlazio bat ezarri beharra daukate, horren bitartez autoritatea, funtzioak, helburu familiarrak… beraien umeak sartu dituzten eskolari eskuordetzen dien.

Konfiantzazko erlazio hori da, familia-eskola binomioari forma ematen diona, konpartitua dagoen erantzukizun batez ezaugarritua egongo den eta haurrak hestearen zereginean barneratuak egongo diren. Honek, benetako komunikazio erlazio bat eskatzen du, non gurasoak eta irakasleak informazio, orientazio, beraien haurrei buruzko hezkuntza... bidea irekia egon beharko den.

Sentsu honetan, familiak jarrera aktibo eta parte hartzailea izan beharko du, hau da, haurraren orientazioan modu lotu batean lan egingo dutelarik.

Umea zelan eta zertarako hesi nahi den aurretiko erabaki batera heltzen ez bada, guraso-irakasle erlazioarekiko eta hezkuntzaren prozesuan, disfuntzionaltasun egoera bat sortuko da. Eskola bate ezin du jarduera bat bere interes esklusiba mugatu, familiaren beharretara kasu egin gabe. Zerbitzu-konfiantza erlazio hau, eskolaren ezaugarria da, batez ere Haur eta Lehen Hezkuntzako mailetan.

No hay comentarios:

Publicar un comentario